Kaip pasirinkti logotipo spalvą: spalvų psichologija rinkodaros srityje

logotipų pavyzdžiai

Logotipo spalvos pasirinkimo svarbą patvirtina daugelis pasaulinių prekių ženklų. Prekinius ženklus dažnai siejame su jų logotipo spalva. Kalbant apie logotipų pavyzdžius, kai galvojame apie „Netflix“, į galvą ateina raudona, „Facebook“ – mėlyna, „Starbucks“ – žalia. Už šių asociacijų slypi ir spalvų psichologija, ir kompetentingas prekės ženklas.

Laimei, išsirinkti tobulą logotipo derinį nėra toks sunkus darbas. Šiame straipsnyje mes jums pasakysime, kaip pasirinkti logotipo spalvą ir pasiekti „buliaus akį“. Į ką atsižvelgti renkantis spalvą, spalvų psichologiją rinkodaroje, geriausius logotipo spalvų derinius ir jų reikšmę – toliau straipsnyje.

Pirmyn!

Spalvų psichologija marketinge
Logotipo spalvų deriniai
Kaip pasirinkti logotipo spalvą?

Spalvų psichologija marketinge

Mūsų smegenys apdoroja vaizdinę informaciją 60 000 kartų geriau nei tekstą, todėl kai žmonės galvoja apie jūsų prekės ženklą, pirmiausia jie galvoja apie jūsų logotipą. Todėl tikslinei auditorijai svarbu sukurti tinkamą įspūdį apie save. Pasirinkdami tinkamas logotipo spalvas, jūs nuspręsite, kokio prekės ženklo įvaizdį kuriate ir kaip jus prisimena auditorija.

Taip daro spalvų psichologija. Ar spalvos turi įtakos mūsų elgesiui? O gal tai tik mitas? Tyrimų duomenimis, spalvų sukuriamas psichologinis ir emocinis efektas priklauso nuo kelių parametrų: kliento praeities patirties, kultūros, aplinkos, lyties, tautybės ir kt.

Todėl svarbu apibrėžti tikslinę auditoriją ir pasirinkti spalvų paletę taip, kad ji atitiktų jūsų prekės ženklo stilių ir auditorijos lūkesčius. Taip pat reikia nepamiršti ir logotipo spalvų reikšmės. Rasti tinkamas prekės ženklo spalvas būtina tiek dideliems prekių ženklams, tiek mažoms įmonėms.

Spalvos psichologijoje yra 6 pagrindiniai principai

  • Kiekviena spalva turi tam tikrą reikšmę
  • Šios vertės gali atsirasti patirties metu arba būti nustatytos biologijos.
  • Žmonės spalvas suvokia ir analizuoja automatiškai
  • Analizė apima elgesį, kurį motyvuoja spalva
  • Spalvos veikia žmones pasąmonės lygmenyje
  • Spalvomis motyvuotas elgesys priklauso nuo konteksto

Apibrėžėme pagrindinius spalvų psichologijos principus, dabar pereikime prie spalvų reikšmės logotipuose ir pavyzdžiuose.

Juoda

Juoda laikoma elegantiška ir rimta spalva, simbolizuojančia jėgą, sumanumą ir prabangą. Prekės ženklai, skirti auditorijai, kuri vertina rafinuotumą ir eleganciją, dažnai teikia pirmenybę juodiems logotipams. Juoda spalva dažniausiai naudojama kaip fonas arba vienspalviuose logotipuose. Tačiau, kai naudojamas neteisingai, jis gali būti siejamas su neigiamomis sąvokomis, tokiomis kaip liūdesys ir net mirtis.

Balta

Balta yra grynumo, paprastumo ir gaivumo simbolis. Tai neutrali spalva, kuri dažnai naudojama kaip fonas paryškinant kitas spalvas. Be to, balta spalva populiari sveikatos priežiūros, technologijų ir prabangių prekių ženklų srityse.

Pilka

Pilka dažnai simbolizuoja profesionalumą, stabilumą ir asocijuojasi su technologijomis. Tai praktiška ir neutrali spalva, kuri dažnai naudojama kaip akcentas ar fonas.

Mėlyna

Mėlyna yra apie ramybę, pasitikėjimą ir stabilumą. Mėlyni tonai yra geriausias sprendimas, jei norite, kad jūsų prekės ženklas būtų patikimas. Tai pati populiariausia logotipo spalva „Fortune 500“ korporacijų sąraše. Be to, mėlyna yra mėgstamiausia technologijų ir finansų įmonių spalva ir, žinoma, viena geriausių šioje srityje.

Žalia

Žalia yra susijusi su augimu, sveikata ir gamta. Žalias logotipo dizainas paprastai rodo, kad įmonė save vertina kaip ekologišką, o jos produktai yra švieži ir ekologiški. Kartais žalia spalva gali simbolizuoti pinigus, taip pat naudojama kuriant finansinių įmonių ir bankų logotipus.

Raudona

Raudona simbolizuoja aistrą, jėgą, jaunystę, energiją ir pasitikėjimą. Raudona yra dinamiška ir yra vienas geriausių pasirinkimų, jei norite sukelti stiprias emocijas, patraukti dėmesį ir perduoti skubią žinią. Maisto pramonės įmonės taip pat naudoja šią spalvą, nes ji žadina apetitą.

Oranžinė

Oranžinė laikoma linksma, draugiška ir kūrybinga spalva. Tai siejama su entuziazmu ir stimuliuoja smegenis. Be draugiškumo, tai gali simbolizuoti agresiją. Oranžinius logotipus naudoja maisto ir kūdikių prekių įmonės.

Geltona

Geltona yra laimės ir džiaugsmo spalva. Linksmybės ir optimizmas yra apie jį. Geltona spalva gali būti naudojama norint patraukti auditorijos dėmesį ir paskatinti juos veikti. Kartais tai gali būti siejama su atsargumu. Geltoni logotipai dažnai naudojami maisto ir automobilių pramonėje.

Violetinė

Violetinė laikoma sėkmės, prabangos, drąsos ir turto spalva. Be to, jis siejamas su mistika ir magija. Tai atspindi pusiausvyrą tarp dvasinio ir fizinio. Violetiniai logotipai dažnai randami ant prekių ženklų, kurių specializacija yra prabangos prekės, kosmetika ir grožis, taip pat švietimo įstaigos.

Norėdami pasirinkti geriausią logotipo spalvą ar derinį, pasikonsultuokite su spalvų psichologija, kad suprastumėte, ką reiškia pasirinkta spalva ir kokias asociacijas ji sukelia. Pasirinkę tinkamą spalvą, galite sukurti tinkamą prekės ženklo įvaizdį.

Šaltinis: logotipokurimas.lt

Parašykite komentarą