Skolų išieškojimas: kada kreiptis?

Paskolinote pinigų? O gal turite savo verslą ir susiduriate su nemokiais klientais? Visais šiais atvejais skolų išieškojimas tampa tikru išsigelbėjimu. Įmonės dažnai kreipiasi į specialistus, kurie siūlo skolų išieškojimą ar panašias paslaugas. Tiesa ta, kad sutarti dėl sąskaitų apmokėjimo ir pinigų grąžinimo ne visada yra lengva. Tad kai kuriais atvejais skolų išieškojimas ir skolų administravimas tampa vieninteliu pasirinkimu.

Kas parodo, kad klientas gali būti nemokus?

Dažnai žmonės teigia, kad nuspėti, ar klientas mokus labai sudėtinga. Tačiau tai nėra tiesa. Priešingai, dažnai galima iš karto matyti ženklus, kad klientas nenori apmokėti sąskaitos. Pateikiame atvejus, kada reikėtų sunerimti:

  • Klientas neatsako į siunčiamus laiškus, nenoriai kalba telefonu ir vis randa būdų, kaip nutraukti bendravimą. Tai pirmas signalas, kad klientas nenori apmokėti sąskaitos. Ką tokiu atveju daryti? Turbūt paprasčiausia yra informuoti klientą, kad jei sąskaita bus neapmokėta iki nurodytos datos, kreipsitės į skolų išieškotojus. Tuomet klientas bus priverstas arba apmokėti, arba susidurti su pasekmėmis.
  • Dažnai klientai prisikabina prie smulkmenų ir prašo, kad būtų pakoreguota sąskaita-faktūra daug kartų. Tai rodo, kad klientas nenori apmokėti sąskaitos arba delsia laiką, kol gaus pinigus, reikiamus sąskaitos apmokėjimui. Tokioje situacijoje naudinga pabrėžti klientui, kad iš karto surašytų visus dalykus, kurie turi būti pakeisti sąskaitoje ir nurodyti, kad pinigai vis tiek turi būti apmokėti iki nurodytos datos.
  • Klientas staiga prisikabina prie atliktų darbų? Tai nepakankamai svari priežastis, kad neapmokėtų sąskaitos. Jei darbas buvo užsakymas ir atliktas, tuomet sąskaita vis tiek turi būti apmokėta, nepaisant to, ar darbas klientui tiko, ar ne. Dažnai su tokiomis situacijomis susiduria fotografai, grafikos dizaineriai ir panašių specialybių atstovai. Jei buvo nesutarta apie galimybę nemokėti už darbą, jei jis netiks, tuomet apmokėti klientas vis tiek turi, net jei ir nenaudos darbų.
  • Pasikeitė bendravimas? Gali būti, kad klientas visada buvo mandagus ir staiga tapo nedraugiškas. Tai ženklas, kad jis turi problemų ir galimai vengs sąskaitos apmokėjimo.

Parašykite komentarą